« powrót 

Wiolonczela Thomas Stöhr Meistercello model Stradivarius

Henglewscy produkt sprzedany

9864

Wiolonczele Thomasa Stöhra tworzone sa w jego pracowni w Igelsdorf za pomocą tradycyjnych metod. Każdy jego instrument robiony jest na najwyższym poziomie technicznym - jest unikalny co potwierdzają liczne nagrody w konkursach lutnicznych. Siłą napędową do tworzenia instrumentów są starania by przewyższyć wysokie wymagania jego klientów.
Jak sam mówi, jego mottem to: "Bierz na poważnie to, co sprawia Ci radość" (“Be serious about what you enjoy.”).

W rodzinnym środowisku począwszy od dziadka i ojca Antona Stöhra nie mógł Thomas nie ulec urokowi lutnictwa.

Został przyjęty na trzyletnią praktykę u mistrza lutnika Güntera H. Lobe. Po zdobyciu tytułu „Najlepszego lutnika Niemiec” w Izbie Przemysłowej, Krajowej i Federalnej Niemiec, egzamin mistrzowski z lutnictwa zdał w 2000 roku w Norymberdze, otrzymując Bawarską Nagrodę Państwową jako najlepszy absolwent.
Od tego czasu jego kreatywność w pracowni nie przestała rozkwitać.

Od dawna zawód jest jego powołaniem.
Potwierdzeniem ciągłej poprawy jakości „Thomas Stöhr Celli” jest zdobycie „Niemieckiej Nagrody Instrumentu Muzycznego – Kategoria Wiolonczela”. Nagroda ta przyznawana jest przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Pracy w uznaniu produktów o wyjątkowej jakości. W sektorze instrumentów muzycznych w Niemczech jest uważany za najwyższe dostępne wyróżnienie i wręcza je prezydent federalny Johannes Rau. Kolejnym potwierdzeniem kunsztu był Konkurs Lutniczy w Mittenwaldzie 2005, gdzie został uznany za drugiego najlepszego lutnika wiolonczeli w Niemczech.


Pracownia Lutnicza
Pracownia znajduje się w Baiersdorf-Igelsdorf, wiosce położonej tuż za bramami miasta Erlangen we Frankonii, a w prawdziwym tego słowa znaczeniu, jej produkty cieszą się dużym zainteresowaniem w krajowych i międzynarodowych kręgach orkiestrowych oraz wśród znanych solistów.

Począwszy od bloku surowego drewna aż do wykończenia wysokiej jakości instrumentu gotowego do gry, cała praca robiona jest ręcznie, w niewielkiej pracowni lutniczej.
Potrzeba wielu lat doświadczenia, aby zapewnić, że drewniany klocek może zostać przekształcony w dźwięczną wiolonczelę. Dla Thomasa Stöhra na dobór drewna bardzo duży wpływ mają osobiste potrzeby klienta. Co więcej, w procesie produkcji kieruje się szczególną konsystencją drewna.
Ojciec Thomasa Stöhra od ponad 30 lat prowadzi firmę zajmującą się drewnem. Daje mu to dostęp do bardzo dobrze posortowanego zapasu wysezonowanego drewna o wysokiej jakości, co jest wyjątkową zaletą i przewagą w jego pracy.
W pracowni lutniczej duży nacisk kładziony jest na zachowaie zasad trdycyjnego rzemiosła.
Tak jak jego dziadek, wycina ślimaka z surowego drewna, wzorując się na artystycznych wzorach dawnych mistrzów. Jednakże oprócz tradycyjnej wiedzy, którą otrzymał, wykorzystuje również nowoczesną technologię do precyzyjnej pracy.
Lakiery mają ogromne znaczenie dla brzmienia instrumentu. Dlatego zgodnie z tradycyjnymi recepturami i używając tylko wyselekcjonowanych żywic, osobiście wytwarza wszystkie lakiery, których używa.
Lakier nakłada się pędzlem, warstwa po warstwie. Aby uzyskać indywidualny wygląd każdej wiolonczeli, oferuje trzy różne rodzaje lakierowania: pełne, jasne cieniowanie oraz imitację antycznej, dzięki której instrument będzie nosił niewielkie ślady użytkowania i zużycia. Z troskliwą opieką każda wiolonczela otrzymuje wyjątkowy akcent.

Jego klienci wielokrotnie chwalili lekką reakcję i mocne, pełne brzmienie w połączeniu z wewnętrzną melodyjnością instrumentu.
Wiolonczele są jeszcze bardziej atrakcyjne dzięki atrakcyjnej cenie. W konkursie German Musical Instruments Awards każdy juror przyznał instrumentowi najwyższe noty za stosunek jakości do ceny.