« powrót 

Lakier gruntujący Italian Golden A + B OldWood 11013 - 2x30 ml

OW11013

Cena: 594.02 PLN

ITALIAN GOLDEN GROUND A+B - prawdziwy klasyk w świecie lutników!
Preparat gruntujący, który nadaje drewnu złocisto cynamonowy kolor, typowego dla Cremony z czasów Stradivariego, uwydatniając jednocześnie jego naturalne piękno i zapewniając długotrwałą ochronę.
Preparat zawiera 2 składniki: A + B
Składnik A poddany działaniu naturalnego lub sztucznego promieniowania UV zapewnia gładką powierzchnię drewna i jednolity, przejrzysty, złocisto cynamonowy kolor. Doskonała jakość wykończenia powierzchni podkreśla dodatkowo naturalną strukturę drewna.
Składnik B powinien być zawsze stosowany po składniku A; działa niemalże, jak kolorowa drukarka, nadając dodatkowego blasku poprzez intensyfikację naturalnej tekstury drewna.
Ponadto zapobiega niepożądanej degradacji powierzchni i blaknięciu koloru, np. wskutek działania światła, zachowując doskonałą jakość wykończenia powierzchni na długie lata.
Orientacyjne zużycie: 10 ml - skrzypce / 35 ml - wiolonczela / 75 ml – kontrabas.
Preparat może być używany zarówno z lakierami olejowymi, jak i spirytusowymi.


-
+

To dwuczęściowy system gruntujący opracowany przez Oldwood Master Series, stworzony specjalnie do instrumentów smyczkowych.
Część A – Penetrating Ground głęboko wnika w strukturę drewna, wzmacnia i stabilizuje drewno – szczególnie miękkie gatunki jak świerk. Przygotowuje powierzchnię pod część B, tworząc warstwę ochronną od środka.
Część B – Reflective Golden Layer nadaje złoty, półprzezroczysty połysk – jak w dawnych włoskich skrzypcach. Wydobywa naturalne światło i kontrast słojów. Pełni funkcję „świetlnego lustra” – co ma wpływ nie tylko na wygląd, ale też na rezonans instrumentu

Właściwości:
- Na bazie alkoholu i naturalnych żywic
- Kompatybilne z klasycznym lakierem spirytusowym i olejnym
- Zabezpiecza drewno przed wilgocią i uszkodzeniami
- Przeznaczone dla profesjonalnych lutników, ale też zaawansowanych amatorów

Jak tego używać (w skrócie):
- Nałóż A (Penetrating Ground) – pędzlem, cienką warstwą
- Pozwól wyschnąć (kilka godzin)
- Nałóż B (Golden Layer) – najlepiej równomiernie, by nie tworzyć smug
- Daj wyschnąć i ewentualnie delikatnie przeszlifuj lub wypoleruj przed nałożeniem werniksu

Co to daje instrumentowi?
- Nadaje charakterystyczny złoty połysk – subtelny, elegancki
- Chroni drewno od środka i zabezpiecza przed wchłanianiem późniejszych warstw lakieru
- Idealny pod tradycyjny lakier spirytusowy lub olejny
- Nie tłumi rezonansu, jeśli jest prawidłowo nałożony
- Używany przez wielu lutników inspirowanych szkołą Cremony (Stradivari, Guarneri, Amati)

Skład i charakterystyka:
- Część A – wodnisto-alkoholowa, głęboko penetrująca

- Część B – lekko barwiona, półtransparentna, odbijająca światło
- Obie części wchodzą w reakcję ze strukturą drewna, nie zostawiając „pancerza”

Nakładanie wymaga precyzji – najlepiej w cienkich warstwach, miękkim pędzlem lub gąbką

Jak stosować?
- Powierzchnia drewna musi być idealnie czysta i gładka (papier np. P600–P800)
- Nałóż Italian Golden Ground A – pozwól mu wsiąknąć i wyschnąć (minimum 4–6h)
- Nałóż Italian Golden Ground B – delikatnie, cienko, równomiernie
- Po wyschnięciu możesz lekko wypolerować lub przeszlifować miękką gąbką/filcem
- Gotowe pod warstwy kolorystyczne i lakier

Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa:
Komponent A: klasyfikowany jako Acute Tox. 4 (H302) – szkodliwy po połknięciu.
Komponent B: klasyfikowany jako Eye Irrit. 2 (H319) – powoduje podrażnienie oczu. Oba komponenty są niepalne i nie są sklasyfikowane jako niebezpieczne dla środowiska, jednak należy unikać ich przedostania się do kanalizacji i wód gruntowych.

Środki ochrony osobistej:
- Używaj rękawic ochronnych (np. z winylu lub nitrylu) oraz okularów ochronnych chroniących przed rozpryskami

- Zapewnij odpowiednią wentylację w miejscu pracy
- W przypadku kontaktu z oczami, natychmiast przepłucz je dużą ilością wody i skonsultuj się z lekarzem

Przechowywanie:
- Przechowuj produkty w szczelnie zamkniętych pojemnikach, w chłodnym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego

- Unikaj źródeł ciepła, promieniowania, elektryczności statycznej oraz kontaktu z żywnością
- W takich warunkach produkty są stabilne przez ponad dwa lata